Ga naar de inhoud
Home » Quality Checker Business Clients EDR/PR

Quality Checker Business Clients EDR/PR

Detecting Financial Crime

De vacature waar je naar zoekt is verlopen.

Klik hier voor openstaande vacatures.


Terug naar vacatureoverzicht
Deze vacature staat nog 175 dagen open

In het kort

De wereld verandert snel en onze rol verandert mee. Vanuit onze purpose ‘Banking for better, for generations to come’ zetten we ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem.Binnen Detecting Financial Crime (DFC) hebben we alle activiteiten rond het tegengaan van witwassen, terrorisme financiering en corruptie samengebracht. Door kennis, expertise en krachten te bundelen, zijn we beter in staat financiële criminaliteit te weren en nieuwe ontwikkelingen het hoofd te bieden. Nieuwe technologie is zowel een kans als een bedreiging. Hierdoor kunnen wij ons opsporingswerk verbeteren maar maakt het ook de georganiseerde misdaad steeds geavanceerder. ‘DFC’ is dan ook een ‘ongoing process’ dat het uiterste vraagt van onze expertise.

Je werk

Als Quality Checker start je binnen één van de Business Units van DFC, namelijk Quality Control. Quality Control is werkzaam voor Personal en Business Banking klantportefeuille. De werkzaamheden van Quality Control vinden plaats binnen het domein Natural Persons, Business Banking en/of Onboarding. Deze vacature stellen wij voor het domein Business Banking. Dit team heeft een hoge mate van expertise op deze klantportefeuille en ziet toe op de kwaliteit van de analyses. 

De analisten Business Banking voeren de analyse uit op de diverse risico’s van de (toekomstige) klant. Als Quality checker toets je vervolgens risk based of alle risico’s benoemd zijn en of deze in beeld zijn gebracht. Verder toets je of de werkinstructies zijn gevolgd en of het dossier van voldoende kwaliteit is. Uiteindelijk is het doel om een volledig, juist, re-construeerbaar en consistent klantdossier op te leveren.Onze analyses dragen eraan bij dat we onze klanten écht goed kennen en dat klantdossiers compleet en reconstrueerbaar zijn. Door dit goed te doen, zijn we in staat om financiële criminaliteit tegen te gaan. Dat moet ook, want toezichthouders stellen steeds hogere eisen; zij zien erop toe dat banken mogelijke risico’s vroegtijdig inschatten. Daarnaast willen we het ook, want naast dat we hiermee nadrukkelijk onze maatschappelijke rol pakken, zijn we zo als bank ook klantgerichter. Dit doordat we klanten relevanter en deskundiger advies kunnen geven.

Werkomgeving

Momenteel werken we bij ABN AMRO hybride: Hierbij werk je in overleg met je team deels vanuit huis en deels op kantoor. Naast je dagelijkse werk is er veel aandacht voor ontwikkeling. Hiervoor is o.a. de DFC Academy in het leven geroepen. Daarnaast wijdt de afdeling Employee Experience zich aan het faciliteren van een divers aanbod aan vitaliteit en teambuilding-activiteiten

Way of workingBij ABN AMRO DFC werk je vanuit Empowerment. Dit houdt in dat we vertrouwen hebben in de expertise en professionaliteit van jou en je collega’s en de rol van leidinggevende meer faciliterend wordt. We geven je autonomie en verantwoordelijk om, samen met je team, zelf invulling te geven aan het behalen van doelstellingen (HOE) binnen vooraf afgestemde kaders (WAT). Je krijgt als team ondersteuning vanuit het supportteam wat bestaat uit de Team Coach, FEC Expert en de People Coach. Zij hebben als doel om jullie te faciliteren en in staat te stellen zelf verantwoording te nemen voor de te behalen doelen en de manier waarop deze gerealiseerd worden. Binnen Empowerment is het geven van vertrouwen van belang en staat eigenaarschap en zelf verantwoordelijkheid nemen door jou en je teamleden centraal. Naast je reguliere werkzaamheden kun je je ook breder ontwikkelen door een Ownership toebedeeld te krijgen. Daarmee krijg je binnen je team de verantwoordelijkheid over bijvoorbeeld kwaliteit of planning. Medewerkers met hetzelfde Ownership vormen een Circle waarbinnen je successen, dilemma’s, voortgang op KPIs en eventuele vervolgacties met elkaar gaat bespreken.  

Je profiel

Herken jij jezelf in bovenstaande omschrijving? Check dan het profiel: •    Hbo-werk- en denkniveau;•    Minimaal 5 jaar ervaring in een commercieel zakelijke omgeving;•    Diepgaande kennis en ervaring om risico’s, (complexe) juridische bedrijfsstructuren en productenrange te beoordelen;•    Diepgaande kennis van de KYC processen van DFC;•    Kennis van de Business Banking sectoren;•    Kennis van de Engelse taal (zowel in algemene zin als in relatie tot het vakgebied);•    De voertaal binnen Quality Control Personal en Business Banking is Nederlands.

Skills:•    Nauwkeurig•    Analytisch sterk•    Constructief feedback kunnen geven•    Je bent in staat de analist mee te nemen in jouw zienswijze•    Kwaliteitsgericht•    Zelfstandig kunnen werken•    Snel verbanden kunnen leggen

Wij bieden

•    Het bovenaan de pagina weergegeven bruto maandsalaris is op basis van een 36-urige werkweek, inclusief vakantiegeld en benefit budget.•    Het benefit budget bedraagt 11% van je salaris. Als je in een maand geen aankopen of reserveringen doet in de Benefit Shop, krijg je over die maand een twaalfde deel van je benefit budget uitbetaald.•    Vijf weken vakantie per jaar. Je hebt de mogelijkheid om vier weken per jaar bij te kopen.•    Persoonlijk Ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar. Dit bedrag kun je opsparen tot € 3.000,-.•    Mogelijkheid tot thuiswerken (in overleg met je team en afhankelijk van je functie).•    Een ov-jaarabonnement met gratis openbaar vervoer in heel Nederland.•    Een uitstekende pensioenregeling.

Interesse?

Interesse? Solliciteer dan direct! Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met: Tim Steenbergen (People Coach) of Jeroen Komen (Execution Lead). Wij zien je sollicitatie graag tegemoet!

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega’s binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.

Disclaimer externe recruitmentbureaus

Externe recruitmentbureaus dienen een overeenkomst met ABN AMRO BANK N.V. te hebben getekend, uitgegeven door een Talent Acquisition Specialist, om CV’s te mogen indienen. Daarbij mag alleen een CV worden ingediend wanneer het bureau is uitgenodigd door een Talent Acquisition Specialist om mee te zoeken naar geschikte kandidaten. Alle ongevraagde CV’s die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zullen als eigendom van ABN AMRO BANK N.V. worden beschouwd. ABN AMRO BANK N.V. is hierbij geen plaatsingskosten verschuldigd.

Wie zijn je collega’s?

De loopbaan van Heaven van Hasselt

Hoe ziet je sollicitatieprocedure eruit?

Ben jij uit het juiste hout gesneden?

Maatschappelijk betrokken

Maatschappelijk betrokken


Lees meer

Leren en ontwikkelen

Leren en ontwikkelen


Lees meer

Uitdagend werk

Uitdagend werk


Lees meer

Impact maken

Impact maken


Lees meer

 Read More