Veel minder klanten van ING zijn in 2024 slachtoffer geworden van bankhelpdeskfraude. Het aantal slachtoffers is met 43 procent gedaald en dat komt volgens de bank door een functie in de app van ING waarmee klanten sinds april kunnen controleren of ze een bankmedewerker of een oplichter aan de lijn hebben. De functie, genaamd Check het Gesprek, wordt volgens de bank maandelijks door ruim 10.000 klanten gebruikt. Read More
Related Posts
Banken willen belgegevens klant om fraude te bestrijden
Dat een klant veel geld overboekt en tegelijkertijd belt, is voor banken een fraude-indicator. Zij willen dit nu kunnen controleren, maar dat mag niet vanwege… BronBanken willen belgegevens klant om fraude te bestrijden
ECLI:NL:RBROT:2025:1332 Rechtbank Rotterdam, 04-02-2025, 83/329898-23
Mensensmokkel. Gelegenheid en inlichtingen verschaffen aan een ander die zich wederrechtelijk toegang of verblijf in Nederland heeft verschaft. RNI-inschrijvingen van een grote groep Brazilianen gedurende… BronECLI:NL:RBROT:2025:1332 Rechtbank Rotterdam, 04-02-2025, 83/329898-23
Binnenkort miljonair dankzij je kassaticket of btw-bon? Dit is de regering-De Wever van plan om fiscale fraude tegen te gaan
- Fraude
- door Werner Rommers
Kun je straks via het btw-bonnetje van je restaurant- of kappersbezoek 1 miljoen euro of zelfs een auto winnen? De regering-De Wever onderzoekt zo’n btw-lo… … BronBinnenkort miljonair dankzij je kassaticket of btw-bon? Dit is de regering-De Wever van plan om fiscale fraude tegen te gaan