Detecting Financial Crime
In het kort
De wereld is voortdurend in beweging en wij passen ons daaraan aan. Met onze missie ‘Banking for better, for generations to come’ streven we naar een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem.
Als CDD-analist begin je in de business unit Generic Execution Business Clients bij Detecting Financial Crime (DFC), waar je fungeert als dé expert in het analyseren van klantrisico’s om tot een passende risico-inschatting te komen. Je bent adviseur, vraagbaak én specialist binnen een proces of criminaliteitsthema. Je bent verantwoordelijk voor het actualiseren en completeren van klantdossiers voor zakelijke klanten, waarbij je risicoanalyses uitvoert op (toekomstige) klanten. In eerste instantie doe je dit door middel van deskresearch en vraag je eventueel benodigde informatie (telefonisch) op bij de klant. Je signaleert patronen en afwijkingen die je meeneemt in je risicobeoordeling. Uiteindelijk leg je jouw risico-inschatting op een heldere manier vast, waarbij duidelijk wordt hoe je tot jouw oordeel bent gekomen.
Je werk
Onze analyses zorgen ervoor dat we onze klanten echt goed begrijpen en dat klantdossiers compleet en reconstrueerbaar zijn. Door dit goed te doen, kunnen we financiële criminaliteit effectief bestrijden. Daarnaast willen we dit ook omdat we daarmee onze maatschappelijke rol benadrukken en als bank klantgerichter kunnen zijn. Hierdoor kunnen we klanten relevanter en deskundiger advies bieden.
Bij DFC werkt iedereen volgens het principe van empowerment, wat betekent dat elk team autonomie en eigenaarschap krijgt om zelf te bepalen hoe de doelstellingen worden bereikt. In plaats van ondersteuning door een leidinggevende, krijg je begeleiding van een supportteam bestaande uit experts en coaches. Een voorbeeld van het tonen van eigenaarschap is de mogelijkheid om deel te nemen aan het ownership kwaliteit. Hierbij werk je samen met collega’s om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de dossiers gewaarborgd blijft.
Werkomgeving
Dit brengen wij
• Een werkomgeving waarin jij jezelf blijft ontwikkelen
• Vrijheid om met je team jouw eigen werkweek vorm te geven
• Ruimte om met jouw bijdrage als specialist het team te versterken
• Toegang tot trainingen, van een Crypto Masterclass tot een cursus Open Onderhandelen
• Intensieve ondersteuning in jouw ontwikkeling
• Een hechte en gezellige DFC familie met sportdagen, pubquizzen en een budget om met je team eigen tradities te starten
Je profiel
Dit breng jij mee
• Minimaal een afgeronde MBO 4, HBO of WO opleiding in een juridische, financiële, criminologische of economische richting
• Minimaal 1,5 jaar ervaring in KYC/CDD als analist of 3 jaar ervaring in risicoanalyse
• Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal waardoor je in staat bent om analyses duidelijk en efficiënt schriftelijk te formuleren
• Zin om je te ontwikkelen in een uitdagende omgeving
Dit ben jij
• Risicobewust en je identificeert en beoordeelt potentiële risico’s effectief in je analyses
• Nauwkeurig en je hebt oog voor detail in al je werkzaamheden
• Organisatiesensitief en je begrijpt de dynamiek en cultuur en speelt daarop in
• Gestructureerd en je kunt goed het overzicht bewaren
• Verantwoordelijk en je zet je in om je eigen doelen en je teamdoelen te behalen
• Veranderen de doelen? Dan pas je je makkelijk aan
• Snel in staat om complexe materie eigen te maken
• Je communiceert duidelijk in zowel het Engels als Nederlands.
Wij bieden
Dit bieden we jou ook
• Werk thuis of op kantoor (2 teamdagen) met 32 tot 40 uur per week flexibiliteit
• Een aantrekkelijk salaris tussen de €3.308,- en €4.726,- per maand exclusief vakantiegeld én je eigen OV-kaart (ook voor privé gebruik)*
• Het benefit budget bedraagt 11% van je salaris. Als je in een maand geen aankopen of reserveringen doet in de Benefit Shop, krijg je over die maand een twaalfde deel van je benefit budget uitbetaald
• Vijf weken vakantie per jaar. Je hebt de mogelijkheid om vier weken per jaar bij te kopen
• Persoonlijk Ontwikkelbudget van € 1.000,- per jaar. Dit bedrag kun je opsparen tot € 3.000,-
• Een uitstekende pensioenregeling
Interesse?
Zetten we samen de 1e stap vooruit?
Klaar om jouw avontuur bij ons te starten met startdatum 6 Mei of 2 Juni? Solliciteer vandaag nog en zet de 1e stap naar een carrière waar jij het verschil maakt.
Hoe ziet jouw sollicitatie er uit?
1. Je stuurt je CV en motivatie in – simpel en snel.
2. Je doorloopt ons online assessment om te kijken of we een match zijn.
3. We nemen contact met je op voor een gesprek.
4. Match? Dan zien we je snel in ons team
Heb je vragen?
Dan kun je mailen of bellen naar Angela de Beer – angela.de.beer-voetee@nl.abnamro.com (People Coach).
Wat handig is om te weten
Je start met een onboardingsperiode van vier weken van 40 uur per week. Hierbij werk je deels op kantoor in Amersfoort en deels vanuit huis. We verwachten dat je in die onboardingsperiode geen vakantie hebt gepland.
Gelijke kansen voor iedereen
Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega’s binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.
Disclaimer externe recruitmentbureaus
Externe recruitmentbureaus dienen een overeenkomst met ABN AMRO BANK N.V. te hebben getekend, uitgegeven door een Talent Acquisition Specialist, om cv’s te mogen indienen. Acquisitie wordt daarom niet op prijs gesteld.
Wie zijn je collega’s?

Hoe ziet je sollicitatieprocedure eruit?
1 Reageer online op een vacature
2 Wij beoordelen je cv en motivatie
3 We nodigen je uit voor een of meerdere interview(s)
4 Daarna volgt mogelijk een assessment
5 Je ontvangt een aanbieding
6 Gefeliciteerd met je baan!
7 Welkom bij ABN AMRO!